piątek, 10 września 2010

dobrą książkę wzięłam przeczytałam

'- nie rozumiesz? - gdybym nie leżał, wymachiwałbym teraz rękami. przekleństwa nagłych analogii ciąg dalszy: rozmawiamy o temacie A, A przywodzi mi na myśl B, zaczynam o tym mówić; mówię, a zanim skończę zdanie, B kojarzy mi się z C, C z D, D z E, i one wszystkie między sobą, i tak rośnie barokowa konstrukcja, abstrakcja objaśniająca świat z porażającą łatwością; więc próbuję ją w miarę rozrostu opowiedzieć, przerywam sam sobie, jąkam się i gonię za słowami; i podczas gdy moje usta zaczynają drugie zdanie, mój umysł jest już przy X, Y i Z; pierwotny temat przestaje mnie interesować i w końcu milknę, zawstydzony, po raz kolejny niezrozumiany.'
J. Dukaj, 'Extensa'

p.s. serwisy randkowe kojarzą się raczej źle... a tu coś takiego.

p.p.s. kto reflektuje na wycieczkę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

statystyka