piątek, 23 lipca 2010

śląskie dziwy, część pierwsza: Sosnowiec

program zwiedzania miast Górnego Śląska, gdzie to ostatnimi czasy przebywam, obejmuje przynajmniej kilka miejscowości, jednak z Sosnowca nazbierało się póki co najwięcej materiału - więc publikacja Sosnowieckich cudów pójdzie na pierwszy ogień. słowem wstępu mogę powiedzieć tyle, że mówiąc 'zwiedzanie' mam na myśli głównie wizyty we wszelkich sklepach z tandetą, czytanie napisów na murach i zawieranie pobieżnych znajomości z autochtonami. resztę wyjaśnią chyba zdjęcia i ewentualne komentarze do nich.

Niedźwiedzia Krew, do nabycia w jednym z sosnowieckich supermarkietów

pierwsza z upolowanych w Sosnowcu ośmiornic (których liczba, nawiasem mówiąc, nie jest póki co zbyt imponująca), znaleziona na murze opuszczonej bodajże fabryki

kac

sosnowiecka wersja Kocibusa

kałamarnicopodobne stworzenie z koszulki znalezionej w pewnym Bardzo Firmowym Sklepie

'let's-a-go!'

Pac-Man pizza

napisy na murach przejść podziemnych, jedne z tych bardziej kreatywnych

kilka przykładowych potworów z sosnowieckiego Egzotarium, w którym pani sprzedająca bilety podzieliła moją miłość do ośmiornic (samych ośmiornic, niestety, w Egzotarium zabrakło). szczególną uwagę zwracam na elektrycznego żółwia z pierwszego zdjęcia, który wytrwale usiłował podłączyć się do wtyczki.

jakże funkcjonalna sosnowiecka architektura

zwłoki (?) na dziedzińcu Sosnowieckiego Ośrodka Sztuki

nabytki z hurtowni zabawek (byłam w raju, mieli tam nawet osobną alejkę dla gumowych dinozaurów!). czy ktoś jeszcze ma skojarzenie z tym? planujemy zrobić reenactment, tylko napełnimy wodą jakąś większą miskę.

7 komentarzy:

  1. Do kiedy zostajesz na śląsku? Bo ja będę w Katowicach 5-8 sierpnia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. 5-8 to ja jestem na Wolinie, tu zostaję tak do końca miesiąca tylko. która to Ola? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowne znaleziska (jak zwykle)! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wypraszam sobie przywiązywanie sosnowca do górnego śląska;P

    OdpowiedzUsuń
  5. jakbym gdzieś to słyszał Panie Anonimowy ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Przypomniało mi się, że nie zrobiłyśmy zdjęcia Wódce Parkowej... :<

    OdpowiedzUsuń

statystyka